fredag 7 augusti 2015

Seriedeckerska.

Jag hör inte till den stora skara som när sommaren kommer laddar mina lata läsardagar med ideligen deckarböcker.
(Har aldrig läst vare sig Mankell, Guillou eller herr G  W och kommer icket göra det heller).

Men nu har jag plöjt fyra På Raken.
 Av samma författarinna. 
 
Elly Griffiths otippade hjältinna, den forensiska arkeologen Ruth - boendes ensligt vid Norfolks kust i ett litet hus, tillsammans med sin lilla dotter och katten Flint, hamnar i den ena galna mordgåtan efter den andra tillsammans med en Kommissarie Nelson (inte helt utan invecklingar, men vill du veta mer får du läsa själv). 

Förutom Rutan och Nelson får vi lära känna en druid vid namn Cathbad och ett gäng andra intressanta personligheter. 

Griffiths har hittills skrivit 7 böcker om denna Ruth.  Ett tips är att börja med första boken, Flickan under jorden, för karaktärerna utvecklas så mycket för varje berättelse. 
 
Nä, nu har jag inte tid att sitta här.  Jag måste få tag i de 3 böcker jag inte läst än.
 
~ L



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar